Mijn restafval

Op de website 'mijn restafval' kunt u zien hoe vaak en hoeveel restafval u heeft gestort. Zo krijgt u inzicht in wat u aan het eind van de periode moet betalen. U kunt alleen gebruik maken van deze mogelijkheid als u per brief de inloggegevens heeft ontvangen. Vergeet u niet 'bevestigen' aan te vinken onder de inlogcode en het wachtwoord.
Mijn restafval

Veelgestelde vragen

Ja, dit is mogelijk. Heeft u eind januari 2020 nog geen brief ontvangen, neem dan contact op met de gemeente. Dit kan bij voorkeur per e-mail via gemeente@leusden.nl of telefonisch via 14 033.

U moet uw inlog nog bevestigen door een vinkje te plaatsen in het vakje onder Wachtwoord. Daarna kunt u op lnloggen klikken.

Het kan zijn dat er in uw wachtwoord een 0 voorkomt. Dit is altijd een cijfer 0.

Controleer of uw browser de laatste update heeft gehad.

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen bij de gemeente. Dit kan bij voorkeur per e-mail via gemeente@leusden.nl of telefonisch via 14 033.

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen bij de gemeente. Dit kan bij voorkeur per e-mail via gemeente@leusden.nl of telefonisch via 14 033.

De afvalstoffenheffing bestaat uit een vast deel en een variabel deel.

Vast deel

  • In 2020 betaalt elk huishouden aan vastrecht € 212,00.

Variabel deel

  • Voor een vuilniszak van 30 liter betaalt u € 0,79 per storting.
  • Bij een inwerptrommel van 60 liter is dit € 1,58.
  • Het legen van een 140 liter restafvalcontainer in het buitengebied kost € 3,68 per keer.
  • Het legen van een 240 liter restafvalcontainer in het buitengebied kost € 6,32 per keer.

 

De brieven met de inloggegevens worden in delen verstuurd. Het kan dus zijn dat u uw inloggegevens later ontvangt. Eind januari 2020 moeten alle inwoners de brief hebben ontvangen. Heeft u geen brief met inloggegevens ontvangen, neem dan contact op met de gemeente. Dit kan per e-mail gemeente@leusden.nl of telefonisch via 14 033.

U kunt deze gegevens niet zelf wijzigen. Als uw gegevens niet kloppen dan kunt u dit doorgeven aan de gemeente. Bij voorkeur per e-mail gemeente@leusden.nl of  telefonisch via 14 033. Vermeld duidelijk welke storting(en) niet juist zijn. Geef als dat mogelijk is de datum, het tijdstip, en het containernummer door. Wij bekijken de stortgegevens en passen deze zo nodig aan. Hierover ontvangt u een terugkoppeling.

Bent u benieuwd naar het onderzoek over afvalscheiding? Vul uw gegevens in en u ontvangt het per e-mail.

Misschien lukt het inloggen met deze tips:

heeft u een 0 in het wachtwoord? Dit is het cijfer 0 en niet de letter o of hoofdletter O. Heeft u ook het vinkje onder het woord Wachtwoord aangevinkt? Dit is om de inlog te bevestigen. Lukt inloggen nog niet? Stuurt u ons dan uw adresgegevens en milieupasnummer per mail. Wij mailen u dan uw nieuwe inloggegevens

  • U kunt uw pas laten blokkeren door te bellen naar 14 033 of een melding te doen.
  • Op het kantoor van de milieustraat kunt u een nieuwe ophalen. Het adres van de milieustraat is Spieghelweg 2. Een nieuwe milieupas kost € 10,00.

U kunt uw gegevens vanaf 1 januari 2019 inzien.

Ja, u ontvangt jaarlijks een overzicht op papier met stortgegevens bij de aanslag van het GBLT.

De gemeente kan een totaaloverzicht voor u samenstellen. Neem hiervoor contact op per e-mail via gemeente@leusden.nl of telefonisch via 14 033.

Het is mogelijk om te zien hoeveel u per storting moet betalen.

  • Valt u onder de compensatieregeling, omdat u meer afval heeft door ziekte of een handicap, dan betaalt u ook in 2020 alleen het vastrecht. De ontheffing geldt voor het variabele deel van de afvalstoffenheffing.
  • De compensatieregeling loopt via Lariks.

Contact met de gemeente


Door de aanvullende maatregelen rondom het coronavirus zijn de openingstijden aangepast. Burgerzaken werkt alleen op afspraak op werkdagen tussen 9.00-16.30 uur. Heeft u hulp nodig? Neem dan telefonisch contact met ons op via 14 033. In deze coronaperiode kunt u gewoon een afspraak maken.
Wel vragen wij u om bij uw bezoek aan het Huis van Leusden rekening te houden met de volgende maatregelen. Zo kunnen we verspreiding van het coronavirus voorkomen.

  • Heeft u klachten, zoals verkoudheid, hoesten of koorts? Blijf dan thuis. Wij maken graag een nieuwe afspraak met u.
  • Kom alleen, of met maximaal 1 begeleider, naar uw afspraak.
  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5 meter afstand van andere personen.
  • Betaal zoveel mogelijk contactloos.
  • Kom niet te vroeg naar uw afspraak. 
  • Bent u klaar? Verlaat dan het Huis van Leusden om ruimte te maken voor andere bezoekers.
Afspraak maken
14 033
vanuit het buitenland (+31) (0)33 496 16 11
't Erf 1, 3831 NA Leusden
Vandaag: gesloten
Morgen: geopend van 08:00 uur tot 12:30
Logo certificaat toegankelijkheidsonderzoek Gemeente Leusden