Proef met teletolk

31 december 2018
Bel met Teletolk

Gemeente Leusden begint op 1 januari 2019 met een proef om voor één jaar Teletolk aan te bieden. Teletolk is een middel voor doven en slechthorenden waarmee zij via de website met de gemeente kunnen communiceren. Op dit moment kunnen doven en slechthorenden per email en app met de gemeente communiceren. De proef met Teletolk is een extra service die de gemeente aanbiedt.

Na de proefperiode wordt het gebruik van Teletolk geëvalueerd. Op basis van de uitkomsten van de evaluatie besluit de gemeente of Teletolk definitief wordt ingezet als vast communicatiekanaal voor doven en slechthorenden.

Hoe werkt Teletolk

Op de gemeentelijke website wordt op de startpagina onder contact en toegankelijkheid een link van Teletolk geplaatst. De dove of slechthorende bezoeker kan op 2 manieren een vraag aan de Teletolk stellen:

  • mondeling via gebarentaal
  • tekst via een toetsenbord

De Teletolk legt vervolgens contact met de gemeente. Het antwoord van de gemeente wordt via gebarentaal, of chatfunctie aan de bezoeker teruggekoppeld.

Contact met de gemeente

Bezoek Burgerzaken op afspraak :
Maandag t/m woensdag en vrijdag: 13.00–16:30 uur
Donderdag: 17.00 - 20.00 uur

 

Afspraak maken

Bezoek Burgerzaken zonder afspraak :
Maandag t/m woensdag en vrijdag: 09.00-12.00 uur
Donderdag: 12.00–16.30 uur

 

 

14 033
vanuit het buitenland (+31) (0)33 496 16 11
WhatsApp
06 - 12 18 01 17 (Beantwoording op werkdagen tussen 8.30-17.00 uur)
't Erf 1, 3831 NA Leusden
Vandaag: geopend van 09:00 uur tot 16:30
Morgen: geopend van 09:00 uur tot 16:30