Gemiddelde participatie

Wanneer u een klein plan heeft, maar wel met veel impact is er sprake van gemiddelde participatie. Een voorbeeld is een bedrijf aan huis waarvoor een aanbouw of extra parkeerplek nodig is of een aantal woningen bouwen op een voormalige bedrijfslocatie.

Wie betrekt u bij uw plan en waarom?
Het doel van het gesprek is de omgeving informeren en mee laten denken. U informeert belanghebbenden en inventariseert wat eventuele zorgen, opmerkingen of wensen zijn. Probeer te kijken waar u uw plan kunt aanpassen, zodat het beter aansluit bij de wensen die er leven en de aandachtspunten die er zijn. 

Maak een lijstje wie belanghebbenden kunnen zijn, bijvoorbeeld:

Hoe betrekt u mensen bij uw plan?

U kunt bijvoorbeeld een informatieavond organiseren, een vragenlijst verspreiden, een werkbezoek of inloopmoment organiseren of verbeterpunten vragen op uw plan. U mag zelf een vorm kiezen de het beste bij u en uw plan past.

Wat doet u met de resultaten?
Maak een verslag 

Wij raden aan om de resultaten van de participatie ook met alle belanghebbenden te delen.