Milieupas

U heeft een milieupas nodig als u afval aanbiedt op de milieustraat en bij gebruik van de ondergrondse verzamelcontainers. De milieupas hoort bij de woning.

Wat u moet weten

  • Uw adresgegevens staan niet op de milieupas, deze staan op de chip in de pas.
  • De milieupas hoort bij de woning. Gaat u verhuizen, laat dan de milieupas achter in de woning.
  • Maak geen gaatjes in de milieupas omdat dan de pas niet meer werkt.
  • Het is niet mogelijk om een 2e milieupas aan te vragen.

Kosten

Voor een nieuwe milieupas bij verlies of diefstal betaalt u € 10,00.

Milieupas verloren

  • U kunt uw pas laten blokkeren door te bellen naar 14033 of een melding te doen.
  • Op het kantoor van de milieustraat, of bij de receptie van het gemeentehuis kunt u betalen voor een nieuwe milieupas. U kunt met pin en contactloos betalen.
  • De nieuwe milieupas wordt na betaling thuisbezorgd.

Milieupas en verhuizing

  • Bent u de eerste bewoner(s) van een nieuwbouwwoning? U kunt de milieupas aanvragen nadat uw inschrijving bij burgerzaken is verwerkt. Als uw verhuizing is verwerkt kunt u contact opnemen met de gemeente via telefoonnummer 14 033 voor het aanvragen van de milieupas.
  • Bent u verhuisd naar een bestaande woning en heeft de vorige bewoner geen milieupas achtergelaten? Neem contact met ons op via telefoonnummer 14 033. 
  • De pas hoort bij de woning. Gaat u verhuizen, laat dan de milieupas achter in de woning.
  • Uw verhuizing geeft u door aan de gemeente. Wij geven deze datum door aan het gemeentelijk belastingkantoor (GBLT). Van het GBLT krijgt u binnen 3 maanden een aanslag voor het variabele deel van de afvalstoffenheffingen. Dit bedrag is gebaseerd op het aantal stortingen van restafval bij ondergrondse containers. Of in het buitengebied op het aantal ledigingen van de minicontainer. Uiteraard zijn dit alleen de bedragen tot de bij de gemeente aangegeven datum van verhuizing.
  • Als u verhuist naar een adres buiten Leusden dan wordt ook het vaste deel van de afvalstoffenheffing herberekend. Dit wordt gekoppeld aan het aantal dagen dat u in Leusden heeft gewoond. Meer informatie kunt u vinden op de website van het GBLT

Contact met de gemeente


Door de aanvullende maatregelen rondom het coronavirus zijn de openingstijden aangepast. Burgerzaken werkt alleen op afspraak op werkdagen tussen 9.00-16.30 uur. Heeft u hulp nodig? Neem dan telefonisch contact met ons op via 14 033. In deze coronaperiode kunt u gewoon een afspraak maken.
Wel vragen wij u om bij uw bezoek aan het Huis van Leusden rekening te houden met de volgende maatregelen. Zo kunnen we verspreiding van het coronavirus voorkomen.

  • Heeft u klachten, zoals verkoudheid, hoesten of koorts? Blijf dan thuis. Wij maken graag een nieuwe afspraak met u.
  • Kom alleen, of met maximaal 1 begeleider, naar uw afspraak.
  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst.
  • Vanaf 1 december is het verplicht om een mondkapje te dragen bij uw bezoek.
  • Houd 1,5 meter afstand van andere personen.
  • Betaal zoveel mogelijk contactloos.
  • Kom niet te vroeg naar uw afspraak. 
  • Bent u klaar? Verlaat dan het Huis van Leusden om ruimte te maken voor andere bezoekers.
Afspraak maken
14 033
vanuit het buitenland (+31) (0)33 496 16 11
't Erf 1, 3831 NA Leusden
Vandaag: geopend van 08:00 uur tot 12:30
Morgen: geopend van 08:00 uur tot 12:30
Logo certificaat toegankelijkheidsonderzoek Gemeente Leusden