Briefadres
Nodig
U kunt zich met een briefadres inschrijven bij de gemeente waar het adres is. U moet wel schriftelijke toestemming hebben van de persoon die op het adres woont (de briefadresgever). Verder is nodig:
- Uitleg waarom u een briefadres aanvraagt
- Schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
- Een kopie van het geldige identiteitsbewijs van de hoofdbewoner/eigenaar
- Uw eigen geldige identiteitsbewijs
Wanneer kunt u een briefadres aanvragen?
- Bij het ontbreken van een woonadres door dak - of thuisloosheid
- Bij de uitoefening van een ambulant beroep (bijvoorbeeld binnenvaartschipper)
- Bij een kort verblijf in het buitenland (korter dan 8 maanden)
- Bij een verblijf in een blijf-van-mijn-lijfhuis
- Bij een verblijf in een verpleegtehuis
- Om veiligheidsredenen
Inschrijven op een briefadres
Een briefadres is het adres waar u uw post ontvangt van officiƫle instellingen, zoals de Belastingdienst. Het is niet mogelijk een briefadres te hebben op een postbus of leeg adres. Wanneer u zich inschrijft met een briefadres onderzoekt de gemeente of u echt geen vast woonadres heeft. Het briefadres moet een bekend adres zijn in de Basis Registratie Personen (BRP). De persoon die op het adres woont, moet ervoor zorgen dat u de post persoonlijk ontvangt.
Briefadres is tijdelijk
Een briefadres is tijdelijk. Het is alleen een administratief adres, u woont hier niet. Iemand die op een briefadres ingeschreven staat, telt niet mee als bewoner op dat adres.