Briefadres
Een briefadres is een adres waar u post ontvangt van officiƫle instanties maar waar u niet woont. Het is een oplossing voor als u geen vast woonadres hebt of in een instelling verblijft. De hoofdbewoner moet toestemming geven dat u dit adres gebruikt als briefadres. En ervoor zorgen dat u uw post ontvangt. Voor het aanvragen van een briefadres maakt u een afspraak. Langskomen zonder afspraak is niet mogelijk.
Hoe werkt het?
- Een briefadres is altijd een adres in Nederland en mag geen postbus zijn.
 - U moet aan een aantal voorwaarden voldoen. De gemeente controleert uw aanvraag.
 - De briefadresgever moet ervoor zorgen dat u uw post van de overheid krijgt. Denk bijvoorbeeld aan: 	
- brieven
 - belastingformulieren
 - een stempas
 - een dagvaarding
 
 
Wanneer kunt u een briefadres aanvragen?
- Bij het ontbreken van een woonadres omdat u dak- of thuisloos bent.
 - Als u een beroep hebt waarvoor u veel van huis bent (bijvoorbeeld binnenvaartschipper).
 - Bij een kort verblijf in het buitenland (maximaal 8 maanden).
 - Bij een verblijf in een verpleeghuis of andere (zorg-)instelling.
 - Om veiligheidsredenen.
 
Meenemen
- Geldig identiteitsbewijs
 - Ondertekende, schriftelijke toestemming van de bewoner van het briefadres
 - (Kopie van) identiteitsbewijs van de bewoner van het briefadres
 - Eventueel benodigde bewijsstukken waaruit blijkt dat u een briefadres nodig heeft
 
Hoe lang duurt het?
- U krijgt binnen 4 weken bericht op het correspondentie- of e-mailadres dat u aan ons doorgeeft.