Nodig
U kunt zich met een briefadres inschrijven bij de de gemeente waar het adres is. U moet wel schriftelijke toestemming hebben van de persoon die op het adres woont (de briefadresgever). Verder is nodig:
- uitleg waarom u een briefadres aanvraagt
- schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
- een kopie van het geldige identiteitsbewijs van de hoofdbewoner/eigenaar
- uw eigen geldige identiteitsbewijs
Wanneer kunt u een briefadres aanvragen?
- bij het ontbreken van een woonadres door dak - of thuisloosheid
- bij de uitoefening van een ambulant beroep (bijvoorbeeld binnenvaartschipper)
- bij een kort verblijf in het buitenland (korter dan 8 maanden)
- bij een verblijf in een blijf-van-mijn-lijfhuis
- bik een verblijf in een verpleegtehuis
- om veiligheidsredenen
Inschrijven op een briefadres
Een briefadres is het adres waar u uw post ontvangt van officiële instellingen, zoals de Belastingdienst. Het is niet mogelijk een briefadres te hebben op een postbus of leeg adres. Wanneer u zich inschrijft met een briefadres onderzoekt de gemeente of u echt geen vast woonadres heeft. Het briefadres moet een bekend adres zijn in de Basis Registratie Personen (BRP). De persoon die op het adres woont, moet ervoor zorgen dat u de post persoonlijk ontvangt.
Briefadres is tijdelijk
Een briefadres is tijdelijk. Het is alleen een administratief adres, u woont hier niet. Iemand die op een briefadres ingeschreven staat, telt niet mee als bewoner op dat adres.