Dienstverleningskompas

Bij gemeente Leusden staat persoonlijke dienstverlening centraal. We geloven in de kracht van menselijk contact en zetten ons in om onze inwoners, ondernemers en organisaties op een persoonlijke en eerlijke manier te ondersteunen.

Visie op dienstverlening

In het Dienstverleningskompas staat de visie op dienstverlening voor de komende jaren. Het Dienstverleningskompas werkt als een kompas: het geeft ons richting en het helpt om keuzes te maken bij het verder verbeteren van de dienstverlening aan inwoners, ondernemers en instellingen. Het is niet alleen een gemeentelijke visie. Maar liefst 1.209 inwoners hebben aangeven wat zij belangrijk vinden voor de dienstverlening van gemeente Leusden. Ook ondernemers dachten mee.   

Onze kernwaarden

Onze kernwaarden – persoonlijk, eerlijk, eenvoudig en professioneel – vormen de basis voor een Leusden waarin iedereen zich welkom voelt en gehoord wordt. Als gemeente met een rijke historie en een moderne
samenleving streven we ernaar om de warme, dorpsgerichte benadering te behouden, terwijl we de professionele en toegankelijke ondersteuning bieden die past bij een groeiende gemeenschap. Onze dienstverlening is de belangrijkste verbindende schakel tussen de organisatie, het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad, de inwoners, de ondernemers en organisaties van Leusden.

Samen bouwen we aan een verbonden Leusden

Met oprechte aandacht, professionaliteit en eenvoud staan we klaar voor alle Leusdenaren, Leusdense ondernemers en organisaties. We willen een gemeente zijn waar iedereen zich welkom voelt en waar ruimte is om te groeien en mee te doen. Leusden is er voor en door haar gemeenschap. Samen maken we onze gemeente sterker, toegankelijker en blijvend betrokken. Deze waarden vormen vandaag en in de toekomst ons dienstverleningskompas.

Persoonlijk

De persoonlijke behoeften en verhalen van mensen maken Leusden tot wat het is. Daarom kiezen we waar het kan voor een persoonlijke benadering waarin maatwerk en oprechte aandacht centraal staan. Zo doet onze dienstverlening recht aan wat er per situatie nodig is. De inwoners ervaren onze medewerkers als vriendelijk en dat willen we behouden. 

Eerlijk

Wij geloven in een transparante en rechtvaardige benadering van dienstverlening. Eerlijkheid staat daarbij voorop. We zijn duidelijk over onze besluiten, zijn open over onze termijnen en werkwijzen en staan klaar om uitleg te geven. Door open communicatie willen we vertrouwen behouden en nog verder opbouwen. Iedereen in Leusden wordt gehoord en serieus behandeld.

Eenvoudig

We maken het makkelijk om met ons in contact te komen. Of het nu gaat om vragen, ideeën of aanvragen: de producten en diensten die wij leveren zijn helder en begrijpelijk. We willen snel bereikbaar zijn, eenduidig communiceren en drempels wegnemen. We maken het mogelijk om snel en zonder ingewikkelde procedures met ons in contact te komen.

Professioneel

We bieden professionele dienstverlening, waar inwoners, ondernemers en organisaties centraal staan. Wij zijn betrouwbaar (afspraak = afspraak) en effectief. We hebben aandacht voor kwaliteit en samenwerking. We zetten ons elke dag in om inwoners zich gehoord en begrepen te laten voelen. De inrichting van onze organisatie en processen ondersteunt ons daarbij.

Belangrijke bestanden

Downloads
TitelTypeGrootteDownload
Dienstverleningskompas_gemeente-Leusden_2025.pdf PDF 5 MB Download